Klachtenopvang en -afhandeling
Heeft u een klacht over onze praktijk?
Wij willen ons werk graag goed en professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt.
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent na contact met onze praktijk. Wij stellen het dan op prijs als u dit met ons bespreekt. Wij kunnen dan proberen het voor u op te lossen.
Het bespreekbaar maken van klachten kan op de volgende manieren:
1) Bespreek uw klacht bij voorkeur met de eigen huisarts.
Veel mensen vinden dit lastig , maar wij horen graag van u wat wij kunnen verbeteren.
2 )U kunt ook het klachtenformulier invullen en inleveren bij de praktijk.
Wij streven ernaar om uw klacht binnen een maand te behandelen en af te ronden.
3) Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met
een onafhankelijke, onpartijdige klachtenfunctionaris.
4) Als bemiddeling door de klachtenfunctionaris geen oplossing brengt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.
Onze huisartsenpraktijk is voor deze onafhankelijke klachtenfunctionaris en-geschillenregeling aangesloten bij DOKh. Waarnemend huisartsen zijn meestal bij een andere klachtenregeling aangesloten. Dit kunt u navragen bij de assistente of bij de huisarts.
U kunt de klacht schriftelijk indienen:
Stichting DOKh
afdeling klachtenregeling
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR